Skargi

Skargi i wnioski rozpatrywane przez Prezesa Sądu Rejonowego w Dębicy

 

Prezes Sądu Rejonowego w Dębicy Sędzia Sądu Rejonowego Beata Stój przyjmuje strony w sprawie skarg i wniosków w dniach:

- środy od godz. 10:00 do 12:00

 

Wiceprezes Sądu Rejonowego w Dębicy Sędzia Sądu Rejonowego Artur Mielecki przyjmuje strony w sprawie skarg i wniosków w dniach:

- czwartki od godz. 10:00 do 11:00

 

Prezes Sądu Rejonowego w Dębicy zgodnie z treścią art.22 ustawy z dnia 27 lipca 2001r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2001r. Nr 98, poz.1070 z późniejszymi zmianami) i § 6 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 października 2002r. w sprawie trybu sprawowania nadzoru nad działalnością administracyjną sądów powszechnych (Dz. U. z 2002r. Nr 187, poz.1564 z późniejszymi zmianami) sprawuje nadzór nad działalnością administracyjną podległych mu jednostek organizacyjnych w kierowanym przez niego sądzie. W ramach tego nadzoru przyjmowane oraz rozpatrywane są skargi i wnioski, które nie mogą wkraczać w decyzje procesowe i orzeczenia wydawane przez niezawisły sąd.

 

Zasady składania oraz rozpatrywania skarg reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46). Powyższe uregulowania określają zakres i zasady rozpoznawania skarg w następujący sposób:

- skargi i wnioski mogą być złożone osobiście lub pisemnie, także w formie elektronicznej,

- w razie złożenia skargi lub wniosku ustnie przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie,

- przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący,

- skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania,

- jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić, czego ona dotyczy, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek, do złożenia w terminie 7 dni wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania,

- skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie,

- prezes sądu rejonowego, w razie stwierdzenia uchybień, może polecić osobom za nie odpowiedzialnym usunięcie uchybień oraz przyczyn ich powstawania,

- skargę załatwia się najpóźniej w terminie 1 miesiąca, o sposobie załatwienia skargi skarżący jest zawiadamiany.

 

Sekretariat Prezesa:

- czynny

- poniedziałek: 8.00 - 16.00

- wtorek - piątek: 7.15 - 15.15

e-mail: sekretariat@debica.sr.gov.pl


Valid XHTML 1.0 Transitional